MediaWatch

Radionævn kritiserer Radio24syv

Radio24syv levede ikke helt op til sine public service-krav i 2014, konkluderer Radio- og tv-nævnet.

Radio- og tv-nævnet har offentliggjort sin rapport om Radio24syvs public service-redegørelse for 2014, skriver Finans.

Radioen får 89 mio. kr. fra licensmidlerne årligt og skal leve op til en række ganske specifikke krav i sin sendetilladelse. Der var enkelte mangler i radioens 2014-udsendelser. Der blev blandt andet genudsendt 10,3 pct. mod de tilladte 10 pct., der blev ikke sendt satire om søndagen, og i nogle uger med helligdage blev kravet om 1.140 minutters ugentlige nyheder ikke nået. De to sidstnævnte forhold er der sidenhen opnået dispensation for.

"Det er ikke nogen stor næse eller alvorlig kritik. Der ligger også en vis forståelse af, at der er en relativt ny station, der skal bygge alting op fra scratch. Men en gentagen tilsidesættelse af de krav, der er til en sendetilladelse, vil føre til en reaktion," siger Radio- og tv-nævnets formand, Mads Bryde Andersen, til Finans.

Adm. direktør i Radio24syv Jørgen Ramskov undskylder for de "dumme fejl" og tilføjer, at de detaljerede sendekrav kan give problemer for stationen.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere