
Det nyfusionerede medieselskab Jysk Fynske Medier har overtaget Radio Charlie i Varde. Det betyder, at radiostationen fra mandag den 2. marts skifter brand og format.
Radioen bliver del af 'VLR'-brandet.
"Det har ikke været nogen let beslutning. Men udviklingen på radiomarkedet er sådan, at det kræver en stadig større indsats både med hensyn til indhold og teknik, hvis man skal være i stand til at konkurrere på det kommercielle radiomarked," forklarer direktør Niels-Henrik Iversen om Jysk Fynskes overtagelse i en pressemeddelelse.
Han er indehaver af reklamebureauet Vestmedia, der også har ejet Radio Charlie.
Ejer: Vigtigt at bevare valgmulighed
Jysk Fynske Medier er allerede tilstede i Varde-området med avisen Jydske Vestkysten, Ugeavisen Varde og radiostationen Skala FM. Det er baggrunden for, at det er VLR formatet, der kommer til byen.
"For mig har det dog været vigtigt, at både lytterne og kunderne også fremover skal have noget at vælge imellem," siger Niels-Henrik Iversen.
VLR har mere end 200.000 ugentlige lyttere i Øst- og Sydjylland samt på Fyn. På den musikalske side præsenterer stationen både de nyeste hits og masser af den musik, som alle kender. Hertil kommer lokale nyheder og underholdningsprogrammer.
Radiostationer samles i Vejle
Det lokale præg i fladen bevares. Hver time fra klokken seks om morgenen til kl. 18 om aftenen vil der således være lokalnyheder fra Varde-området.
Jysk Fynske samler radiostationer i Vejle
Radio Charlie-opkøbet kommer i kølvandet på større radiotilpasninger hos det jysk-fynske medieselskab. Snart samler Jysk Fynske Medier koncernens nu tre store radiostationer under samme tag hos VLR i Vejle.
Fynske Mediers radio ’Klubben’ og Syddanske Mediers ’Skala.fm’ i Kolding flytter ind hos VLR i Vejle. På trods sammenflytningen skal de tre kanaler fortsætte som selvstændige brands, siger adm. direktør i Vejle Amts Folkeblad, Alex Pedersen.