MediaWatch

Flere end seks ud af ti britiske podcastlyttere har reageret på reklamer

En ny undersøgelse af det britiske marked viser bl.a., at 62 pct. af podcastlyttere handler direkte på baggrund af reklamer, de hører. Tallene peger også på, at mange er begyndt at lytte til podcast inden for det seneste år.

Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

Podcastmarkedet er fortsat ungt, men rummer dermed et potentiale for særligt annoncører. Sådan lyder hovedkonklusionen i en undersøgelse, som det britiske podcastselskab Acast har lavet i samarbejde med analysebureauet Nielsen. Det fremgår af en pressemeddelelse.

I undersøgelsen har de to parter stillet skarpt på 2002 personer fra Storbritannien og Irland, der har lyttet til podcast i et eller andet omfang inden for den seneste måned.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Yousee-ejer skyder gang i historisk it-projekt

Nuuday sætter nu gang i et fireårigt digitalt transformationsprojekt, der kommer til at stå koncernen i en milliard kroner. Op mod 80 pct. af de gamle systemer fra TDC-tiden skiftes ud. Investeringen skal sikre Nuudays digitale udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs