MediaWatch

Podx vil være ”game-changer” på podcastmarkedet med ny leverandørtilgang

Ny spiller på det danske podcastmarked vil udskære position gennem en ny forretningsmodel uden egen platform. Podx vil købe sig til medejerskab af uafhængige podcastproducenter og investere i formater, der kan krydse landegrænser.

Foto: PR/ Steen Tronsgaard

Podcastmarkedet er i rivende udvikling, og i april meldte Podx Group sig ind i kampen om andele i 10 europæiske lande – herunder Danmark. Det svensk funderede selskab rammer markedet fra en ny vinkel, hvor opkøb af ejerandele skal være vejen ind, fortæller Kim Ardal, Podx-partner i Danmark.

”Ambitionen er overordnet at skabe verdens førende podcastproduktionsgruppe,” siger han og understreger, at Podx ikke skal være en platformtjeneste som eksempelvis danske Podimo.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs