MediaWatch

"Grundlæggende vil man godt have mange flere lyttere, man ville være en doven slambert, hvis man ikke havde den ambition"

Radio- og lydmarkedet har været under kraftig forandring med stigende konkurrence de seneste år, og det kan ikke undgå at påvirke lyttertallene, siger adm. direktør Anne-Marie Dohm efter kritik fra Radio- og tv-nævnet.

Anne-Marie Dohm, direktør for Radio4. | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Antallet af ugentlige lyttere på Radio4 gik samlet set den forkerte vej i 2021, mens tallet i begyndelsen af 2022 ser ud til at vende i mere positiv retning.

I 2020 havde Radio4 i gennemsnit 302.000 flow-lyttere om ugen, og i 2021 faldt tallet til 281.000. I de tre første uger af det nye år har public service-stationen i snit haft 305.000 flow-lyttere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs