MediaWatch

Prognose: Podcastannoncering i Europa vokser 30 pct. i 2021

Markedet for podcastreklamer er vokset til et milliardmarked de seneste fem år, og væksten vil fortsætte, men i et lavere tempo. Det samme gør sig gældende for lytterudviklingen ifølge opgørelse over det europæiske marked fra PWC.

Et af de danske podcastmedier, der er finansieret af annoncer og sponsorater, er sportsmediet Mediano

Podcastmarkedet er i rivende udvikling. Sådan lyder konklusionen fra revisions- og konsulenthuset PWC, som i rapporten Entertainment & Media Outlook kommer med en prognose for, hvordan det vesteuropæiske marked vil udvikle sig frem mod 2025.

Rapporten viser, at markedet for podcastannoncering vil stige knap 18 pct. i snit om året fra 2020 til 2025. Den gennemsnitlige procentvise stigning gemmer dog på store forskelle fra år til år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs