MediaWatch

Ungt podcastbureau vil udbygge programmatisk spor: "Vi skal lære bureauerne op i digital lyd"

Podcastbureauet Podads sælger kommercielle partnerskaber for ca. 30 uafhængige podcasts og satser i stigende grad på programmatisk salg af reklamespots. Det siger adm. direktør Anne-Kathrine Pommergaard, som har øje på spirende konkurrence i det danske marked.

Ann-Kathrine Pommergaard tiltrådte i december som adm. direktør for podcastbureauet Podads. | Foto: Morten Wøldike

Med inspiration fra udlandet - bl.a. USA, Storbritannien og Sverige - hvor annoncering i podcast har været i kraftig vækst, gik det danske podcastbureau Podads sidste efterår i gang med at opdyrke de kommercielle muligheder i det voksende podcastmarked på dansk grund.

Ifølge Podads' adm. direktør, Anne-Kathrine Pommergaard, har interessen fra annoncører og mediebureauer overgået alle selskabets forventninger for det første år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Døds- og bombetrusler mod Loud, ny radiosatsning i Jysk Fynske Medier, datajournalistik og nye kvartalstal har udgjort rammen for denne uge i mediebranchen. Få overblikket her.

B.T. beklager pornoklip i artikel

I en B.T.- artikel fra 2015 er en indlejret video med lødigt indhold byttet ud med en pornovideo. Ifølge chefredaktør vil B.T. genoverveje brug af indlejringer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs