MediaWatch

Hurtige besparelser sendte Radio ABC godt gennem første corona-nedlukning

Radio ABC fik skåret hurtigt ned, da coronapandemien umuliggjorde events og lammede annoncører, lyder det fra adm. direktør, som samtidig siger, at "radio er lidt mere agilt" end eksempelvis ugeaviser. Derfor blev regnskabsåret 2019/2020 en positiv oplevelse for radioselskabet.

Ole Søndergaard, adm. direktør, Radio ABC. | Foto: Lars Pejstrup

Hurtige omkostningsnedskæringer i kølvandet på coronapandemiens indtog i Danmark og et stabilt nationalt reklamesalg har sørget for, at selskabet Radio ABC, som driver lokalradio i Østjylland, for nylig præsenterede et regnskab, der viste voksende bruttofortjeneste og et resultat efter skat på godt 2,3 mio. kr.

"Vi er ikke utilfredse," siger ejer og adm. direktør Ole Søndergaard tørt i telefonen fra det østjyske.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs