MediaWatch

DR's radiokanaler har fået flere lyttere – men de lytter i kortere tid

Et mere digitalt radioforbrug og en større befolkning betyder, at flere lægger vejen forbi DR's kanaler, men de bliver hængende i kortere tid. Faldet i lytningen af DR's kanaler er større end for det generelle radiomarked.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

Radiolytningen generelt er skrumpet det seneste årti, og det gælder også, hvis man ser alene på DR's kanaler, viser tal fra DR Medieforskning. Men antallet af lyttere for flere af DR's kanaler er omvendt gået fremad – med undtagelse af P3.

Udviklingen skyldes flere ting. For det første har radiolytningen flyttet sig, så den nu i mindre grad foregår ved, at man tænder for et radioapparat, som står på en bestemt FM-kanal. I stedet foregår mere af lytningen digitalt, hvor lytterne typisk surfer rundt mellem flere forskellige kanaler – selvom lyttetiden altså er faldet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs