MediaWatch

Bauer tror på nichekanaler trods svingende lyttertal og tester liv med reklamer

Bauer håbede med radiokanalerne Mix 7 og Radio Vinyl at kunne nyde godt af hedengangne P7 Mix' lyttere, men et år efter lanceringen ligger de i den lavere ende lyttermæssigt i Bauer-familien. Men kanalerne er vigtige for forretningen, forklarer direktør.

Foto: Lærke Posselt/Ritzau Scanpix

Da DR's radiokanal P7 Mix lukkede for et år siden, lancerede landets største kommercielle radioselskab, Bauer Media, en ny kanal med navnet Mix 7 som en pendant. Håbet var, at en del af P7 Mix' næsten halve million lyttere ville bevæge sig i Bauers retning.

Efter et år har lyttertallene hos både Mix 7 og søsterkanalen Radio Vinyl, der gik i luften i samme ombæring, været svingende og for Mix 7 ligget på gennemsnitligt 71.100 månedlige lyttere, mens Radio Vinyl gennemsnitligt har ligget på 61.100 lyttere om måneden. Det er en del fra de lyttertal, som Bauers brede kommercielle kanaler trækker, men ifølge Jim Receveur, der er adm. direktør for Bauer Media Danmark, er begge kanaler vigtige for Bauers portefølje.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs