MediaWatch

DR køber mere radio fra eksterne producenter: "Podcast er blevet et massemedie"

DR har gennem de seneste par år kastet flere penge efter eksterne radioproduktioner, hvor især podcast fylder en del, lyder det fra radiochefen."Markedet er helt klart blevet større," lyder det.

"Hele vores idéportefølje bliver udvidet, når vi samarbejder med eksterne producenter," lyder det fra DR's radiochef, Anette Kokholm. Foto: Uffe Weng/DR

De seneste fem år er antallet af kroner og ører, som DR bruger på eksterne producenter til radiofladen, steget med flere millioner. Hvor public service-huset i 2015 brugte 3,3 mio. kr. på programmer og podcast ude fra, er beløbet sidste år steget til 25 mio. kr.

Det oplyser DR's radiochef, Anette Kokholm, der forklarer, at det er i tråd med public service-opgaven at lægge produktioner ud til det private produktionsmarked.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere