MediaWatch

Vi bruger mindre tid på podcasts end på streaming og lydbøger

Andelen af folk, der lytter til podcasts hver uge, er i fremgang. Men de bruger betragteligt mindre tid på det end folk, der ser flow-tv eller streaming film og serier.

Foto: Rune Pedersen/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Hvert fjerde i landet lytter ugentligt til podcast, men den tid, de bruger på det, er noget mindre end det tidsforbrug, der er på en stribe af andre medietyper. Det fremgår af en analyse fra Slots- og Kulturstyrelsen.

De danskere, der mindst én gang om ugen lytter til podcasts, bruger 2 timer og 18 minutter på det om ugen. Det er under halvdelen af den tid, som ugentlige tv-seere bruger på at se tv. Her er tidsforbruget 4 timer og 43 minutter om ugen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs