MediaWatch

Økonomi var med til at koste Radio24syv sejren i DAB-udbud

Kvaliteten og realismen i Radio24syvs DAB-ansøgning var den bedste af de tre ansøgninger, men særligt kanalens bud på, hvad det skulle koste at drive radio i fire år, trak ned.

Foto: Niels Christian Vilmann/Ritzau Scanpix

Radio24syv tilbød at drive den nye digitale radiokanal for 280 mio. kr. i statsligt tilskud i løbet af fire år – det maksimale beløb. Det var en stor del af forklaringen på, at kanalen ikke vandt udbuddet af kanalen, fremgår det af en evalueringsrapport, som Slots- og Kulturstyrelsen har præsenteret onsdag.

De tre bydere – Radio24syv, DK4 Radio og Loud – blev bedømt på tre kriterier, hvor hver byder maksimalt kunne score otte point. Her fik Radio24syv ét point i kriteriet "størrelsen af det samlede tilskud". Loud, der vandt udbuddet, fik på samme kriterium syv point.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Watch Medier opruster og udvider i Norge

Ansættelsen af nyhedsredaktør er en del af danske Watch Mediers norske søstermediers ekspansion. I løbet af 2022 skal han stå for lanceringen af to nye branchemedier.

45.000 så europæisk fodboldkamp hos lokalmedie

Redaktionschef kalder seertallene for ”rigtig flotte” i en lederartikel, efter at regionalavisen sikrede sig rettighederne til at vise Viborg FF’s Conference League-kamp på sin hjemmeside.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs