MediaWatch

SAS Institute har indledt sit andet samarbejde med Morten Strunge

Lanceringen af Podimo er baseret på dataanalyse med amerikanske SAS Institute, og det er anden gang Podimo-stifteren samarbejder med den store business intelligence-virksomhed.

Foto: Mikkel Hørlyck

Lanceringen af podcast-tjeneste Podimo sker i samarbejde med SAS Institute. Og det er anden gang at Podimo-medstifter Morten Strunge samarbejder med den amerikanske gigant.

Han havde også SAS Institute med som partner i opbygningen af bogtjenesten Mofibo.

"Vi vil gøre det let at få adgang til kvalitetsindhold og gøre det rentabelt at skabe det. Sådan en forretningsmodel skal baseres på dataanalyse af høj kvalitet og hastighed, hvorfor vi har valgt at slå os sammen med SAS, som samarbejdspartner på avanceret dataanalytiske redskaber," siger Morten Strunge, medstifter af Podimo.

Podimo er baseret på dataanalyse leveret af SAS Institute's software. Podimo siger, at det udgør rygraden i denne komponent af Podimo.

"Data-bearbejdningen skal dels sikre brugerne gode søgefunktioner og forslag til nye lytte muligheder, og dels være med til at understøtte Podimos visions om at skabe et økosystem, hvor podcastere kan tjene på deres indhold," lyder det.

Hos SAS Institute er man tilfreds med samarbejdet med Strunge.

"Der sker altid noget spændende, når Morten kaster sig over et nyt projekt, og han er en af de danske entreprenører, som forstår at tænke dataanalyse og de nyeste digitale redskaber ind helt fra starten af, når han udvikler en ny forretning. Det er et stærkt match med det, vi står for og kan levere på, og vi glæder os meget til samarbejdet omkring Podimo," siger Keld Zornig, nordisk Vice President for SAS.

Denne artikel er leveret af vores søstermedie ITWatch.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere