MediaWatch

Erfarne radiofolk går i konkurrence med Radio24syv om ny kulturkanal

En bred kreds af radiofolk med erfaring fra bl.a. DR og lokalradioer vil lægge et lod i hatten, når vinderen af digitalt radioudbud skal findes. Tidligere DR-redaktionschef er hyret som direktør.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

En skare af personer med erfaring fra radiobranchen er gået sammen i et nyt selskab, der vil byde ind på den digitale public service-radio, der er sendt i udbud.

Det er selskabet Kulturradio Danmark, der vil give Radio24syv konkurrence om programtilladelsen i udbuddet, som har ansøgningsfrist på fredag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs