MediaWatch

Medie: Annonceomsætning i amerikanske podcasts vil passere en milliard dollar i 2021

Sidste år lagde annoncører ca. 479 mio. dollar i podcast i USA, og ifølge nye beregninger vil det tal være mere end fordoblet i 2021.

Foto: Erik Refner / Ritzau Scanpix

Podcastindustrien i USA vokser i så højt tempo, at annonceomsætningen ventes at overstige en mia. dollar svarende til mere end seks mia. kr., i 2021. Det viser beregninger fra konsulentfirmaet PWC og mediebureauet IAB ifølge emarketer.com, skriver svenske Resumé.

Sidste år lå podcastindustrien annonceindtægter på 479 mio. dollar, ca. 3 mia. kr., sammenlignet med 257,4 mio. dollar, svarende til 1,7 mia. kr., i 2017. IAB og PWC forudser, at omsætningen vil stige med 42 pct. i 2019. Beregningerne er lavet på baggrund af omsætningen i 22 selskaber.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs