MediaWatch

Berlingske-direktør kalder forløb om radiofrekvens elendigt

Beslutningen om at uddele sendetilladelsen til FM4 er udskudt. Hele forløbet er elendigt, siger direktør.

Foto: PR/Berlingske Media

Det er svært at køre et medie, når rammerne ikke er klare, som det er tilfældet med forløbet om sendetilladelsen til FM4, som Radio24syv i dag har. 

Det vurderer Anders Krab-Johansen, adm. direktør i Berlingske Media, der ejer størstedelen af selskabet bag radioen.

"Det er ret tydeligt med hele det her forløb, at rammerne er elendigt skruet sammen. Det er rigtig vanskeligt at drive et medie på de vilkår," siger han.

Direktøren udtaler sig, efter at Radio- og tv-nævnet torsdag aften udskød beslutningen om at uddele sendetilladelse til den fjerde FM-radiokanal.

I første omgang er beslutningen udskudt i 14 dage. Men den kan udskydes igen derefter, oplyste Slots- og Kulturstyrelsen.

"Hvis man skal drive medier, ansætte gode folk, købe teknologi og have kunder ude på den anden side – om det er lyttere eller læsere – er der brug for at vide, hvilke rammer man arbejder indenfor," siger Krab-Johansen.

Spurgt til, hvorvidt Berlingske overvejer at byde på sendetilladelsen, hvis det bliver under andre vilkår, svarer Anders Krab-Johansen:

"Jeg er helt holdt op med at kommentere alle de mærkelige udspil, kommentarer og ændringer, der kommer."

Han tilføjer, at Berlingske Media først vil tage stilling, hvis der kommer et konkret udbud, der er interessant for dem.

Udskydelsen skyldes ifølge nævnet den aftale, som danner grundlag for den nye socialdemokratiske regering, der er tiltrådt torsdag.

/ritzau/

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs