MediaWatch

"Hvor en sælger måske gik ud og solgte for 25.000 for fem år siden, kommer han i dag hjem med en ordre på omkring 250.000"

Landets største kommercielle radioselskab, Bauer Media, har hidtil ansat flest unge sælgere, men det har et mere modnet radiomarked i vækst ændret på, siger direktør.

Foto: /ritzau/Lærke Posselt

De seneste 10 år har radioreklamer været i konstant vækst og i 2018 nåede omsætningen for radioreklamer nye rekorder, nemlig 400 mio. kr. ifølge Danske Mediers reklameundersøgelse.

Fordi radio oftere er med på medieplanen hos annoncekøberne, ansætter Bauer Media – som den største aktør i branchen – ikke som tidligere primært unge sælgere, men foretrækker også at have garvede sælgere fra mediebranchen i folden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs