MediaWatch

Radiokanal rykker ind på DAB+ og bliver landsdækkende

Efter lancering i efteråret 2018 på Sjælland udvider radiokanal sin distribution med plads på DAB+.

Foto: PR/NRJ

Radiobrandet NRJ gik i luften i Danmark i efteråret 2018 efter fem års fravær med to sendefrekvenser i hhv. Nordsjælland og Storkøbenhavn, og nu får kanalen plads på DAB+ nettet og når dermed ud til 91,3 pct. af Danmark. Det oplyser radiokanalen i en pressemeddelelse.

Bag den danske udgave af NRJ står selskabet TVR Media, der er ejet af Philip Lundsgaard og Lars Nielsen, og som også står bag radiokanalen Nord FM. De ser store kommercielle perspektiver i, at NRJ går fra at være et primært sjællandsk radiobrand til at få en bredere distribution.

"De fleste af vores kunder er lokale og regionale kunder, men nu kan vi tilbyde de landsdækkende kunder at komme med ombord, og det arbejde glæder jeg mig utroligt meget til," siger Lars Nielsen, salgsdirektør og medejer af TVR Media, i meddelelsen.

Philip Lundsgaard oplyser i meddelelsen, at planen ved lanceringen i efteråret var at sende NRJ ud til hele landet i løbet af to år, men selskabet har altså besluttet sig for at speede processen op.

Den danske udgave af NRJ rykker ind på DAB+ 15. april. NRJ er tilstede i 18 lande.

Fransk radiobrand kommer til Danmark - igen 

Mere fra MediaWatch

Stort boligmagasin skifter fra Bladkompagniet

Realdania-ejet magasin med sekscifret oplag har skrevet kontrakt med en ny distributør. Prisen er lavere, og kvaliteten højere, lyder forklaringen. Realdania har ingen planer om at stoppe den trykte udgave af magasinet.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs