MediaWatch

Radiokanal rykker ind på DAB+ og bliver landsdækkende

Efter lancering i efteråret 2018 på Sjælland udvider radiokanal sin distribution med plads på DAB+.

Foto: PR/NRJ

Radiobrandet NRJ gik i luften i Danmark i efteråret 2018 efter fem års fravær med to sendefrekvenser i hhv. Nordsjælland og Storkøbenhavn, og nu får kanalen plads på DAB+ nettet og når dermed ud til 91,3 pct. af Danmark. Det oplyser radiokanalen i en pressemeddelelse.

Bag den danske udgave af NRJ står selskabet TVR Media, der er ejet af Philip Lundsgaard og Lars Nielsen, og som også står bag radiokanalen Nord FM. De ser store kommercielle perspektiver i, at NRJ går fra at være et primært sjællandsk radiobrand til at få en bredere distribution.

"De fleste af vores kunder er lokale og regionale kunder, men nu kan vi tilbyde de landsdækkende kunder at komme med ombord, og det arbejde glæder jeg mig utroligt meget til," siger Lars Nielsen, salgsdirektør og medejer af TVR Media, i meddelelsen.

Philip Lundsgaard oplyser i meddelelsen, at planen ved lanceringen i efteråret var at sende NRJ ud til hele landet i løbet af to år, men selskabet har altså besluttet sig for at speede processen op.

Den danske udgave af NRJ rykker ind på DAB+ 15. april. NRJ er tilstede i 18 lande.

Fransk radiobrand kommer til Danmark - igen

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere