MediaWatch

Radio24syv har talt sig til en større bid af lytterkagen år for år

Lytterandelen er mere end fordoblet, siden Radio24syvs første tid i luften med pejlemærket om at nå en halv million lyttere om ugen. Samtidig har radioens satsning på podcast båret boomende frugt.

Foto: Joachim Adrian/Ritzau Scanpix

Det var med et mål om at nå en halv million lyttere, at Radio24syv med adm. direktør og chefredaktør, Jørgen Ramskov, i spidsen satte af i æteren for snart otte år siden.

"Vores mål er, at 24syv nu placerer sig på 350.000 lyttere i ugentlig dækning og dernæst arbejder sig op mod 500.000 og en share på 2-3 procent om 10 måneder, når vi fylder ét år," sagde Jørgen Ramskov i januar 2012 til MediaWatch – få måneder efter radioen var gået i luften 1. november 2011.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs