MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Tre nye spillere meldte sig ind i kampen om FM4, NENT og Yousee deler Premier League-rettigheder, og Nordjyske Medier præsenterede et underskud for 2018. Velkommen til en rundtur i nyhedsugen i mediebranchen.

Foto: Ritzau Scanpix/Jens Dresling

Weekenden står for døren, men før ugens begivenheder går helt i glemmebogen, får du her et overblik over de vigtigste begivenheder i mediebranchen i årets 11. uge.

Vi begynder i radioland, hvor tre nye aktører har meldt deres ankomst i kampen om FM4-frekvensen, som Radio24syv i dag sender på. Først var det et konsortium bestående af syv regionale og lokale medier, der tirsdag aften meddelte, at konsortiet med Jysk Fynske Medier i spidsen vil indgive et samlet bud på frekvensen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Berlingske skipper papiraviser på helligdage - andre fastholder

Berlingske har skippet den trykte avis på helligdage, men andre vil fastholde printudgave viser MediaWatch-rundspørge. På længere sigt kan danske søndagsaviser på tryk dog være truede ifølge en medieforsker, fordi en stor del af indtægtsgrundlaget er forsvundet.

Tidligere EB-sportschef skifter ind hos Tipsbladet

Efter at være blevet opsagt som del af chefredaktør Henrik Qvortrups ændringer i Ekstra Bladets holdopstilling er avisens tidligere sportschef blevet en del af Tipsbladets kommentator-team som led i en digital oprustning. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs