MediaWatch

Fagfolk: Derfor kan konkurrencen om FM4 blive større

Én bød sig til i 2011, da FM4-frekvensen kom i udbud. I dag er der flere potentielle kandidater til Radio24syvs sendetilladelse. Medieforsker peger på reklamemuligheder og lempeligere krav som en del af forklaringen, mens manden bag første udbud først og fremmest mener, Radio24syv har banet vejen.

Mediekommentator og journalist Lasse Jensen (tv), fhv. kulturminister Per Stig Møller (K) og medieforsker Per Jauert (th) giver deres besyv med om FM4-frekvensens nyfundne popularitet. | Foto: Ólafur Steinar Gestsson/Ritzau Scanpix, Mads Joakim Rimer Rasmussen/Ritzau Scanpix, PR/Slots og Kulturstyrelsen

For otte år siden var der ét enkelt bud på FM4-frekvensen, men i dag runder feltet af potentielle bydere i hvert fald fem forskellige aktører. Men hvad skyldes den øgede interesse i dag kontra 2011? En medieforsker, en mediekommentator og manden, der satte det hele i gang, giver her deres besyv med.

Der er tre centrale grunde til den store interesse i FM4-udbuddet ifølge medieforsker ved Aarhus Universitet, Per Jauert.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs