MediaWatch

NENT melder sig på banen i kampen om FM4

Nordic Entertainment Group driver i forvejen kommercielle radiokanaler i Norge og Sverige og erklærer sig interesseret i at drive public service-radioen FM4 i Danmark – også selvom der skulle knytte sig krav til kanalens geografiske placering.

Kim Poder, adm. direktør for NENT i Danmark. | Foto: PR/NENT

Nordic Entertainment Group (NENT) er "stærkt interesseret" i at drive FM4, som efter planen sendes i udbud i løbet af foråret. Det skriver Politiken.

NENT driver radiokanaler i både Norge og Sverige. Og i Danmark kunne det altså være interessant for selskabet at drive radio på dén frekvens, som Radio24syv har sendt på siden 2011. Selskabets interesse formindskes ikke af de geografiske krav, der tegner til at blive en del af rammerne om kanalen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs