MediaWatch

Nyt FM4-konsortium åbner for at byde ind på flere medieopgaver

FM4-tilladelsen er hovedfokus her og nu for ny regional mediekonstellation, men kredsen afviser ikke at gå sammen om flere opgaver. Aarhus, Herning, Odense og Esbjerg nævnes blandt de byer, radioprojektet kan forankres i.

Foto: Jysk Fynske Medier

Syv medieselskaber, der hører hjemme uden for hovedstadsområdet, er gået sammen i et nyt konsortium, der vil lægge et fælles bud på FM4-sendetilladelsen. Den kommer efter planen i udbud i løbet af foråret.

Men samarbejdet stopper ikke nødvendigvis hér. Bjarne Munck, viceadm. direktør hos Jysk Fynske Medier, der er hovedaktør i det syv selskaber store konsortium, understreger, at konsortiets hovedfokus er FM4. Men flere opgaver kan komme på tale.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs