MediaWatch

24syv lancerer ny podcastplatform og lukker andre medier ind i folden

Det nye podcastselskab, der har Berlingske Media som hovedejer, har netop sendt sin nye podcastplatform "24syv - live og podcast" på markedet, hvor den kommercielle tjeneste overtager pladsen fra Radio24syvs tidligere radioapp. Flere medier er med om bord, mens reklamer og sponsorater skal knyttes på hen ad vejen.

Foto: Ritzau Scanpix/Ólafur Steinar Gestsson

Har du slettet og genhentet din app fra public service-radioen Radio24syv siden tirsdag morgen, vil du opleve, at en ny platform er flyttet ind.

Radio24syvs app er nemlig skrottet, og fremover kan brugere i stedet finde programmerne og liveradioen på en ny kommerciel platform, som den nyligt stiftede podcastvirksomhed Podcast24syv står bag. Ud over at være beslægtet på navn er ejerfordelingen af det nye selskab ligesom Radio24syv opdelt således, at Berlingske Media ejer 70 pct., mens People Group ejer de resterende 30 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs