MediaWatch

Spotify og Pandora satser på podcasts for lyttere

Amerikanske Pandora Media kigger ligesom en anden musik-streamingtjeneste, Spotify, mod podcasts for at fastholde og tiltrække brugere.

Foto: PR

Musikstreaming-giganterne Spotify Technology og Pandora Media ser nye målgrupper og dermed nye mulige overskudsgivende aktiviteter med en udvidelse til podcasts. Men der skal først findes en solid forretningsmodel.

Det skriver The Wall Street Journal.

Podcasting er et lille, men voksende medie, som tiltrækker unge, engagerede lyttere. Producenter og forhandlere mangler dog stadig at finde en solid forretningsmodel til at skabe indjtening.

Både Spotify og Pandora mener, at de er godt rustet til at finde en løsning, så det bliver nemmere for selskabernes lyttere at opdage nye podcasts, der ellers er et af mediets helt store udfordringer.

"Når du sammenligner det med at opdage ny musik, er podcasts tilbage i stenalderen. Vi tror, at vi kan udvide vores lyttertal ved at få folk til at lytte til en bestemt podcast og derefter holde dem på platformen med den musik som vi tilbyder," siger Roger Lynch, der er administrerende direktør for Pandora Media, til The Wall Street Journal.

Ifølge Roger Lynch, vil fortjenesten vokse med tiden, da podcasts er billigere at producere end musik.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs