MediaWatch

DR kortlægger unges nyhedsdøgn og relancerer P3's morgenflade

Unge mediebrugere bruger medier til forskellige ting i løbet af døgnet og først og fremmest til at tappe ind relationer og omgangskreds. Det viser en undersøgelse, DR har lavet, og som P3 har taget bestik af i relanceringen af morgenradioen.

Steffen Raastrup er kanalredaktør på P3. | Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

Unges mediebrug handler om at pleje relationer, før det handler om at orientere sig i nyhedsstrømmen, og så er det især om morgenen, at de unge griber mobilen for at blive opdateret.

Sådan lyder nogle af konklusionerne i undersøgelsen "Ungehjulet", som DR har foretaget i samarbejde med Norstat. Undersøgelsen er et kombineret kvalitativt og kvantitativt studie af unges mediedøgnrytme. Undersøgelsen kortlægger de unge mellem 15-31 års medieforbrug og vaner i en daglig såvel som ugentlig nyhedscyklus, og resultaterne er interessante for P3, der kan bruge dem til at hente mere viden om de unge lyttere.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs