MediaWatch

Kristeligt Dagblad har udviklet nyt lydformat i samarbejde med tidligere P3-chef

Kristeligt Dagblad lancerer fredag lydformatet "Det etiske kompas", som er udviklet i samarbejde med en tidligere P3-chef og produktionsselskabet Doceye Digital.

Foto: Ritzau Scanpix/Erik Refner

Kristeligt Dagblad har fredag premiere på programserien "Det etiske kompas", som hver uge samler tre mennesker til en snak om at finde retning i livet og træffe svære valg. Det fremgår af en pressemeddelelse fra Kristeligt Dagblad.

Journalist og redaktør Stinne Andreasen er vært på det nye lydformat, som udkommer første gang den 2. november, og programserien er udviklet i samarbejde mellem Christian Ottenheim, der er tidligere chef for P3, Doceye Digital og Morten Thomsen Højgaard, som er Kristeligt Dagblads udviklingschef og programansvarlig.

I programmets første udsendelse gæster tre besøgende studiet til en snak om løgnens nuancer.

"Oplever vi ikke alle nærmest dagligt at stå i moralske dilemmaer? Det tror jeg. Men hvorfor vi så ender med at gøre, som vi gør, tror jeg ikke altid, vi får tænkt helt igennem. Derfor er det en fornøjelse at kunne bruge tid sammen med vidende mennesker på at overveje, hvad der er det rigtige. Eller i det mindste bare forklare. For der er ofte ingen enkle eller nemme svar," siger Stinne Andreasen i pressemeddelelsen.

Kristeligt Dagblad lancerede sin lyd-avis i 2016 og har siden haft "markant stigende lyttertal både til oplæsninger af de bedste artikler fra avisen og til særlige programformater", skriver avisen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs