MediaWatch

Radioreklame går tilbage i Norge efter FM-sluk

Efter den norske radiolytning i 2017 overgik fra FM til DAB, er mediebureauernes reklameindkøb på radio faldet.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Berit Roald

De norske mediebureauer lagde i årets første fire måneder 133,2 mio. norske kr., svarende til 104 mio. kr., i reklamer hos radiokanaler, skriver Kampanje. Det er en tilbagegang på 7,8 pct. i forhold til samme periode i 2017.

Tilbagegangen kommer bl.a., efter Norge i løbet af 2017 slukkede for FM-båndet og i stedet overgik til at sende radio i DAB-formatet. Det er ifølge mediebureauet GroupM en del af forklaringen på nedgangen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs