MediaWatch

Nyt podcastfirma henter udviklingschef i DR

Medstifter af Third Ear og on demand redaktør i DR får til opgave at opbygge og udvikle Berlingske Media og People Groups podcastselskab.

Ritzau Scanpix/Sarah Christine Nørgaard
Foto: Ritzau Scanpix/Sarah Christine Nørgaard

Berlingske Media og People Group vil med et nyt selskab forsøge at tage en bid af det voksende podcastmarked. Podcast24syv er navnet på selskabet, som skal drive en ny podcastplatform.

Nu har selskabet så ansat en udviklingschef. Valget er faldet på Rasmus Bjerre, som kommer fra en stilling som on demand redaktør i DR, og som tidligere var med til at stifte podcastselskabet Third Ear, skriver Podcast24syv i en pressemeddelelse. Rasmus Bjerres opgave bliver at opbygge og drive Podcast24syv, der går i luften sidst på året.

"Vi gik efter en chef med den rette blanding af teknologisk indsigt, erfaring med indhold og kommerciel forståelse – og det fandt vi hos Rasmus Bjerre. Vi er stolte over, at han sammen med os har valgt at satse sine kræfter på at opbygge Podcast24syv til det sted, danskerne henter deres podcast," udtaler Jørgen Ramskov, som er direktør i Podcast24syv. Samme titel har han i Radio24syv, som også er ejet af Berlingske Media og People Group, men i modsætning til ambitionen for Podcast24syv er en licensfinansieret public service-tjeneste.

Podcast24syv vil især basere sig på søsterselskabet Radio24syvs podcastformater og den øvrige produktion af podcasts hos Berlingske, BT og Weekendavisen. Selskabet skriver i pressemeddelelsen, at ambitionen er, at Podcast24syv skal udvikles til også at tiltrække de mange uafhængige podcastproducenter, der findes i Danmark.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske vendte under- til overskud, mediebranchens længst siddende topchef trækker sig tilbage, og en tv-status konstaterede, at TV 2 var kvartalets helt store vinder. Alt det og meget mere om ugen, der er gået, i Mediedanmark.

Danskeres data sendt fra DR til Facebook

DR lægger sig fladt ned og vil ændre praksis, efter afdækning af, at "X Factor" og "Alle mod 1"-apps har sendt brugernes data sendes videre til teknologiselskabet.

Danske Forlag skal have ny formand

I forbindelse med at Gyldendals adm. direktør, Stig Andersen, trækker sig tilbage, efterlader han også en tom stol i den danske forlæggerforening.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere