MediaWatch

Aviserne forærede indhold væk på nettet – men vil undgå samme fejl med podcast

Selvom mediehusene endnu ikke har fundet en rentabel forretningsmodel for podcast, fortsætter de med at øge produktionen og sender stadig flere gratis lydprodukter ud i markedet. Vi har spurgt en række mediechefer, om den nye gratisbølge er holdbar i længden.

Foto: /ritzau/Torben Greve

Der er snart ikke det landsdækkende nyhedsmedie, der ikke udgiver podcast som en del af tilbuddet til brugerne. Men hvor aviserne styrker betalingsmurene omkring sine skrevne artikler, så bliver lydproduktionerne lagt ud på den anden side af voldgravene og stillet til rådighed – kvit og frit – på digitale platforme.

Der kan drages visse paralleller mellem den tendens og de argumenter, der blev brugt i de digitale nyhedsmediers begyndelse – om end der for podcasts vedkommende er tale om et væsentligt mindre hjørne af avisernes produktion.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs