MediaWatch

Bauer sætter sig på Pop FM-frekvensen

Radioselskabet var eneste byder på udbudt radiokanal og har nu officielt fået tilladelsen, som koncernen tidligere har haft en minoritetsandel af.

Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup
Foto: Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup

Danmarks største kommercielle radioselskab Bauer Media har nu også formelt fået lov til at drive den sjette jordbaserede FM-radiokanal, der i øjeblikket optages af Pop FM. Det oplyser Slots- og Kulturstyrelsen i en pressemeddelelse.

Det kommer ikke som et lyn fra en klar himmel, at Bauer Media løber med tilladelsen. Selskabet var nemlig det eneste, der bød ind på radiokanalen, da den blev sendt i udbud hen over nytåret.

Bauer er i forvejen engageret i den sjette jordbaserede radiokanal. Den er som nævnt i øjeblikket optaget af Pop FM, der har Berlingske Media som hovedejer og Bauer Media som minoritetsejer.

Jim Receveur, adm. direktør for radioselskabet, sagde tidligere på året til MediaWatch, da det stod klart, at selskabet var eneste ansøger, at han så frem til udsigten til at blive eneejer af radiokanalen.

"Vi forventer, det kan blive en mere succesfuld kanal i kroner og øre end i dag, fordi vi får nogle andre synergimuligheder, end vi har haft før og selv ejer kanalen 100 pct. og træffer beslutningerne. Det betyder også, at vi kan markedsføre den mere gennem vores andre kanaler," sagde Jim Receveur i marts til MediaWatch.

Den nye sendetilladelse gælder fra juli 2018 frem til juli 2026.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

TDC lavede norske frasalg i milliardklassen, medieforliget giver fortsat anledning til en historie eller to, og EU var en guldgrube af aktivitet på medieområdet i ugens løb. Kom med på rundtur til ugens vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Test din MediaIQ

Har du fulgt ordentligt med i mediebranchen i den seneste uge? Ellers har du chancen for at blive opdateret og testet her - og vinde en iPad.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere