MediaWatch

Bauer Media går solo efter Berlingskes farvel til Pop FM

Efter otte års ejerskab trækker Berlingske Media sig fra den kommercielle radiostation Pop FM. Bauer Media, der har været med i sidevognen, står til at overtage sendetilladelsen og kanalen, som man håber at gøre til en bedre forretning.

Foto: Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup

Berlingske Media siger farvel og tak til ejerskabet over radiokanalen Pop FM. Det meddelte selskabet i sidste uge, da den nye strategiske retning for mediehuset blev meldt ud – og i den ligning passer Pop FM altså ikke ind.

Berlingske Media er med 60 pct. hovedejer af selskabet bag Pop FM, FM 6 A/S, der har Bauer Media som minoritetsejer. De to parters fælles selskab fik sendetilladelsen i 2010, og den udløber til sommer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs