MediaWatch

Nye investeringer trak radioselskabs overskud ned

Mens nationale annoncører sendte flere reklamekroner efter østjyske Radio ABC, der igen hævede sin bruttofortjeneste, satte den lokale radiostation nye initiativer i søen, som skrabede en del af bundlinjen.

Foto: /ritzau/Torben Greve

Mens store dele af Mediedanmark bokser mod vigende reklameindtægter, er der ingen tegn på annoncørflugt hos de lokale radiostationer Radio Alfa og Radio ABC, der er landets største og fjerdestørste kommercielle lokalradioer. Det fremgår af det seneste regnskab for moderselskabet bag, Radio ABC A/S', der dækker 2016/2017 og netop er offentliggjort.

Mens omsætningen ikke bliver opgivet, steg bruttofortjenesten for andet år i træk med knap 250.000 kr. til 13,48 mio. kr. – det næsthøjeste i selskabets historie. Til gengæld blev årets resultat før skat reduceret til 1,653 mio. kr. mod 2,364 mio. kr. året før. Tilsvarende blev der skrabet knap 600.000 kr. af bundlinjen, der endte på 1,269 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs