MediaWatch

Analyse: Annoncører vil holde lidt mere på pengene

Annoncebudgetterne vil få et nøk opad igen i år, men mindre end de seneste to år ifølge analyse.

Foto: Colourbox

2017 vil blive endnu et år med forsigtig optimisme i marketingafdelingerne, skriver Bureaubiz.

Annoncebudgetterne står til at vokse, men ikke så meget som i de foregående to år. Det konkluderer analysen Myimage, der gennemføres af Myresearch. 708 annoncører deltager i undersøgelsen, hvor de bl.a. svarer på enkelte spørgsmål om den forventede udvikling i marketingbudgettet.

Samlet lander billedet på en vækst på 2,3 pct. for 2017. Det er en tilbagegang i forhold til sidste år, hvor annoncørerne forventede en stigning på 4,5 pct. Forrige år var tallet på 3,4 pct.

Analysen bygger på et samlet marketingbudget på knap 10 mia. kr., skriver Bureaubiz.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Socialdemokratiet vil have Netflix til at betale til dansk indholdsproduktion, finansdirektøren i Berlingske Media stoppede, og North Media har vendt nedtur til optur takket være Postnord-krisen. Vil du have overblik over ugen, der gik i mediebranchen? Så læs med.

Tidligere DR-profiler: DR-struktur kan give uklarhed om magtfordeling

DR’s opbygning mellem på den ene side de producerende enheder som DR Nyheder og DR Kultur og på den anden side den strategiske chefredaktion i DR Medier, der sidder med ordrerbogen, skaber usikkerhed om, hvem der reelt bestemmer, ifølge flere kilder, som Berlingske business har talt med.

Dramatisk greb i DR’s Liberty vækker kritik

DR’s nye søndagssats, dramaserien ’Liberty’, der bygger på romanen af samme navn, får kritik forud for premieren søndag aften. DR gør romanen til et ”almindelig soap-agtigt familiedrama,” lyder det blandt andet.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere