MediaWatch

Q3: Printmedier dykker på annoncebarometer

Reklameomsætningen fra mediebureauerne holdt niveauet, men tredje kvartal bød på hårde fald for dagblade og magasiner.  

Mediaomsætningen for tredje kvartal landede på niveau med sidste år, men bød på store udsving i de forskellige mediegrupper.

Det viser organisationen Kreativitet & Kommunikations Mediaindex, der bygger på mediebureauernes indberetninger af omsætning i forskellige mediegrupper. Det annoncesalg, der håndteres af de enkelte mediers egne salgsafdelinger, indgår altså ikke i statistikken.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs