MediaWatch

Reklamebureauer hævede indtjeningen i 2014

Især de største reklamebureauer blev bedre til at tjene penge i 2014, viser ny brancheanalyse.

De 50 største danske reklamebureauer hævede samlet set indtjeningen med 10 pct. i 2014, skriver Finans.

Reklamebureauernes nettoresultat landede samlet set på 158 mio. kr., viser en brancheanalyse, som Dansk Aktie Analyse har lavet for Finans.

"Der er ingen tvivl om, at markedet går bedre, og samtidig er reklamebureauerne blevet dygtigere til at tjene penge og til at holde omkostningerne nede," siger Tine Aurvig-Huggenberger, direktør i brancheforeningen Kreativitet og Kommunikation, til Finans.

Det er især de store reklamebureauer, der står for væksten. 20 af de 50 bureauer har modsat oplevet et fald i resultatet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs