MediaWatch

Reklamebureauer hævede indtjeningen i 2014

Især de største reklamebureauer blev bedre til at tjene penge i 2014, viser ny brancheanalyse.

De 50 største danske reklamebureauer hævede samlet set indtjeningen med 10 pct. i 2014, skriver Finans.

Reklamebureauernes nettoresultat landede samlet set på 158 mio. kr., viser en brancheanalyse, som Dansk Aktie Analyse har lavet for Finans.

"Der er ingen tvivl om, at markedet går bedre, og samtidig er reklamebureauerne blevet dygtigere til at tjene penge og til at holde omkostningerne nede," siger Tine Aurvig-Huggenberger, direktør i brancheforeningen Kreativitet og Kommunikation, til Finans.

Det er især de store reklamebureauer, der står for væksten. 20 af de 50 bureauer har modsat oplevet et fald i resultatet.

Mere fra MediaWatch

Mads Brandstrup: Nej tak til Media Freedom Act

Mediepolitikken er for forskellig på tværs af de europæiske lande til, at en fælles lovgivning giver mening, skriver direktør i Danske Medier i et indlæg, der er en kommentar til EU-kommissionens danske chef.

Chefredaktør forlader Gaffa

I oktober stoppede mediets direktør, og nu skal bestyrelsen også finde en ny chefredaktør, da den nuværende fratræder, når kalenderen viser 2023.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs