MediaWatch

OMD igen udråbt som bedste bureau

I tre år mente annoncemarkedet, at Carat var markedets bedste mediabureau, men nu er det igen OMD, der høster størst anerkendelse.

Carat overtog for tre år siden førstepladsen som mediabureauet, annoncemarkedet mener har det bedste image, men i år tager OMD førstepladsen tilbage.

Kapløbet er dog tæt, og der skal ikke flyttes meget, før de igen bytter plads, viser den årlige MyImage-måling, hvor 708 marketingansvarlige har svaret.

Den produceres af MyResearch i samarbejde med Bureaubiz.

"Vi er lykkedes med en række ting, men der er stadig ting, der skal gøres. Vi er meget glade for at toppe på udsagnet om strategisk styrke, " siger adm. direktør Bo Damgaard, OMD, der også peger på, at man har vundet flere fagpriser i 2014, hvilket typisk skærper bureauernes image blandt deres kunder - annoncørerne.

MyImage er en samlet vurdering af en score for 'Brandstyrke', der bygger på kendskab samt om man vil invitere til pitch - kombineret med en score for 'Brandposition', der bygger på en række kvalitative udsagn, respondenterne skal bedømme bureauerne på.

Den primære årsag til tronskiftet findes i, at OMD har øget sin Brandstyrke, mens Carat har tabt lidt på Brandposition, skriver Bureaubiz.

De to GroupM bureauer, Mediacom og Mindshare, fastholder deres pladser på listen over markedets samlede imagevurdering.

Samtidig er OMD's søsterbureau PHD rykket op i de fine rækker med en placering som nummer fem.

MyImage top fem

OMD (2)

Carat (1)

Mediacom (3)

Mindshare (4)

PHD (8)

Analyse: Carat står stærkest blandt annoncørerne

Mediabureauer taber terræn hos annoncørerne

Annoncører: OMD, Carat og Mediacom bedst

OMD indtager førstepladsen for bedste image

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs