OMD igen udråbt som bedste bureau

Carat overtog for tre år siden førstepladsen som mediabureauet, annoncemarkedet mener har det bedste image, men i år tager OMD førstepladsen tilbage.
Kapløbet er dog tæt, og der skal ikke flyttes meget, før de igen bytter plads, viser den årlige MyImage-måling, hvor 708 marketingansvarlige har svaret.
Den produceres af MyResearch i samarbejde med Bureaubiz.
"Vi er lykkedes med en række ting, men der er stadig ting, der skal gøres. Vi er meget glade for at toppe på udsagnet om strategisk styrke, " siger adm. direktør Bo Damgaard, OMD, der også peger på, at man har vundet flere fagpriser i 2014, hvilket typisk skærper bureauernes image blandt deres kunder - annoncørerne.
MyImage er en samlet vurdering af en score for 'Brandstyrke', der bygger på kendskab samt om man vil invitere til pitch - kombineret med en score for 'Brandposition', der bygger på en række kvalitative udsagn, respondenterne skal bedømme bureauerne på.
Den primære årsag til tronskiftet findes i, at OMD har øget sin Brandstyrke, mens Carat har tabt lidt på Brandposition, skriver Bureaubiz.
De to GroupM bureauer, Mediacom og Mindshare, fastholder deres pladser på listen over markedets samlede imagevurdering.
Samtidig er OMD's søsterbureau PHD rykket op i de fine rækker med en placering som nummer fem.
MyImage top fem
OMD (2)
Carat (1)
Mediacom (3)
Mindshare (4)
PHD (8)
Analyse: Carat står stærkest blandt annoncørerne
Mediabureauer taber terræn hos annoncørerne
Relaterede artikler:
IUM vokser - men bundlinjen falder
For abonnenter