Aller Media bytter Mediacom med Carat

Aller Media A/S har efter en pitch-runde valgt Carat som koncernens nye mediebureau. Carat er hovedbureauet i Dentsu Aegis Network.
Valget af Carat betyder, at Aller Media siger farvel til et mangeårigt samarbejde med MediaCom.
Allers fremtidige marketingstrategi involverer blandt andet mere fokus på udvikling af content marketing-forretningen og skærpet kendskab til den enkelte læsers adfærd og præferencer. Det nye samarbejde skal styrke strategien ved blandt andet at sikre øget fokus på dialog marketing og nye løsninger via digitale kanaler.
”Når valget faldt på Carat som vores nye mediebureau, er det fordi, vi mener, at de kom op med de mest innovative løsninger i forhold til den rejse, vi er på med at have endnu mere fokus på dialog marketing og brug af vores mange kanaler, herunder især på den digitale front," siger bladsalg og marketingdirektør Vibeke Wolfsberg i en pressemeddelelse.
Det nye samarbejde påbegyndes primo 2015.