Nyt nordisk bureaupartnerskab tager kampen op med globale koncerner

Det nye bureausamarbejde kommer i år til at håndtere medieinvesteringer for 130 mio. euro, skriver Markedsføring.
Foto: Colourbox, Maksim Shmeljov
Foto: Colourbox, Maksim Shmeljov

Det danske bureau Calibrate har slået pjalterne sammen med Howcom i Sverige, Try Opt i Norge og Nørr3 i Finland i et nordisk samarbejde ved navn Independent Nordic Network (INN), som skal give annoncører et alternativ til de globale bureaukoncerner. Det skriver Mediet Markedsføring.

”Vi følte, at der var brug for et reelt alternativ til det nordiske mediebureauprodukt, som i dag præger markedet og hovedsageligt består af de nordiske repræsentanter fra de fire store globale bureaukoncerner,” udtaler Heinrich Thomsen, der er adm. direktør i Calibrate til mediet.

Bureau-koalitionen, der er målrettet de nordiske annoncører, skal ”aldrig være en stor global bureaugruppe”, forklarer Heinrich Thomsen, der mener, at de fire uafhængige bureauer via deres lokale afsæt kan tilbyde annoncørerne fleksibilitet og følelsen af at være en prioriteret kunde uanset marketingbudgettet.

Bureauerne kommer i 2023 til at håndtere en samlet medievolumen på mere end 130 millioner euro, svarende til knapt en milliard danske kroner, skriver Markedsføring.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også