MediaWatch

Storannoncører fastholder indkøb af reklamer

16 ud af de 20 største annoncører i Danmark har fastholdt budgetterne for reklameindkøb i sommermånederne. Kun fire har strammet livremmen ind, viser opgørelse.

Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Selvom inflationen stiger og forbrugertilliden falder, er det kun fire ud af de 20 største annoncører i Danmark, der har lettet reklametrykket henover sommeren. Det skriver Markedsføring, som har fået Kantar Gallup til at lave udtræk over de 20 største annoncørers budget i juni til august.

Opgørelsen viser, at mens Danske Spil og Elgiganten har købt to pct. færre reklamer i perioden sammenholdt med sommeren 2021, så har Elgiganten reduceret deres investeringer med 11 pct. og Boozt med 28 pct. Samtidig har andre af de store annoncører øget deres investeringer betragteligt - bl.a. Coca-Cola, Momondo, Meny og Telia.

“På baggrund af tallene for de tre måneder i 2021 og 2022 kan man ikke se nogen klar ændring i reklameadfærden hos de virksomheder, der annoncerer i Danmark,” siger Claus Nyvold, der er Associate Director hos Kantar Gallup, til Markedsføring.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs