Kommunikationsbureau laver selskab med norsk tech-virksomhed

Med etableringen af selskabet Forte Advice vil reklame- og kommunikationsbureauet Advice i fællesskab med norske Forte Digital skabe en ny spiller på markedet for it og teknologi, lyder det i en pressemeddelelse.
Ambitionen er at erobre det danske marked ved at koble Forte Digitals dybe teknologiske kompetencer og udviklingspower i Europa med Advices markedsadgang og eksisterende stærke, digitale forretning.
”Vi kan se et kæmpestort potentiale i at rykke ind på det danske marked, hvor vores erfaringer fra norske kunder kan spejles i de udfordringer en række danske kunder står overfor,” siger adm. direktør og medstifter i Forte Digital John Karikstad i meddelelsen.
Derfor har Forte Digital ledt efter en partner med en etableret, sund digital forretning, og valget er faldet på Advice, der har et stort sammenfald i de kundetyper, Forte Digital er vant til at arbejde sammen med, fortsætter han.
Han suppleres af adm. direktør i reklame- og kommunikationsbureauet Advice, Mille Klink:
”Forte kommer med dyb teknologisk kompetence og udviklingsmetoder, der matcher vores. De har en unik vinderopskrift med et attraktivt udviklingsmiljø på tværs af Oslo, Krakow og Berlin,” siger hun og tilføjer:
”Der er ingen tvivl om, at både vi og Forte Digital deler en læsning af markedet, hvor branding og marketing i stigende grad er uløseligt forbundet med digitale services og teknologiske løsninger på tværs af den samlede kunderejse. Og med Forte Digital har vi samtidig fundet en partner, der 100 pct. deler vores ambitioner, tilgang og værdier.”
På fem år er Forte Digital vokset til over 250 medarbejdere og en omsætning i 2021 på 185 millioner norske kroner.
Advice og Forte Digital etablerer et nyt, fælles selskab med ligeværdigt ejerskab under navnet Forte Advice. Forte Advice forbliver under samme tag som de øvrige godt 100 kolleger i Advice på Gammel Kongevej under ledelse af Jesper Nørding Pedersen, der i dag er direktør for Advice’s digitale forretning.
Denne artikel er leveret af MediaWatchs søstermedie ITWatch.
Peytz-stifter efter frasalg: Vil fokusere på mail-forretning
Kreakom-formand kritiserer forslag om reklameforbud
Bureau: Det er blevet dyrere at lande kunder på Facebook
Relaterede artikler:
Kreakom-formand kritiserer forslag om reklameforbud
For abonnenter
Bureaukæde overtager Peytz & Co.
For abonnenter