MediaWatch

Medievaner giver annoncører mere snørklede veje til de unges opmærksomhed

Trænede medieøjne og en opvækst i en digital verden har gjort den yngre målgruppe skarp til at sortere i kommercielle budskaber. Vil man trænge igennem til dem, kræver det grundig fragmentering, lyder det fra flere mediebureauer.

De 15-24 årige danskere bruger de i gennemsnit halvanden time dagligt på sociale medier. Til sammenligning bruger de i gennemsnit under 20 minutter på at se traditionelt tv. | Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix

Det går kun én vej med medieforbruget, og særligt når man fokuserer på den yngre målgruppe, nemlig i den digitale retning. Flere streamer tv og video, flere bruger apps og besøger hjemmesider, og flere bruger tid på sociale medier.

Klassisk tv-annoncering, som annoncører tidligere har trængt bredt igennem med, skal erstattes af mere komplicerede strategier, hvis de unge skal stoppe op og tage det kommercielle indhold ind, lyder budskabet fra en række mediebureauer, som MediaWatch har talt med.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs