MediaWatch

Udenlandske medier holder sig i højere grad væk fra Roskilde Festival end før corona

2100 pressefolk er akkrediteret til Nordens største musikfestival i år. Tidligere har næsten halvdelen af medierne på festivalen været fra udlandet, men det er ændret i år efter to år med global pandemi.

Foto: Henning Hjorth/Ritzau Scanpix

Roskilde Festival er også i 2022 trækplaster for flere tusinde pressefolk fra både ind- og udland, der dækker alt fra musik til kultur og bæredygtighed. Men i år er der væsentligt færre udenlandske medier til stede på Nordens største musikfestival.

I alt blev 415 medier akkrediteret til festivalen, inden den begyndte, herunder 2100 individuelle akkrediteringer til pressen. Det omfatter alt fra skrivende journalister til radio, tv, foto og produktionsfolk, oplyser Roskilde Festivals kommunikations- og marketingchef, Mads Mikkelsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs