MediaWatch

Influencerplatform kritiserer reklamelov for at favorisere traditionelle kanaler

Lovgivning for markedsføring favoriserer den traditionelle reklamebranche, lyder det fra adm. direktør i selskab bag influencerplatform efter sag om ulovlig reklame for tatovør.

Foto: Mads Nissen

De danske influencers bliver reguleret for hårdt og uretfærdigt sammenlignet med andre former for marketing, lyder det fra Rasmus Bruus Larsen, adm. direktør for marketingplatformen for influencere Make Influence.

”Mens influencere nu skal sikre, at de ikke reklamerer for produkter, der betegnes som værende uegnede for børn og unge under 18, kan børnene blot løfte blikket fra deres Instagram-feed. Her ruller bussen forbi med tilbuddet om et par nye “kasser”,” skriver Rasmus Bruus Larsen i et indlæg i et nyhedsbrev.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs