MediaWatch

Bureaugruppe slår nye streger i organisationen

Dentsu deler ansvaret for bureauer ud på to poster i hhv. København og Aarhus i en øvelse, der skal sætte kunderne mere i centrum.

Ulrik Petersen, adm. direktør, Dentsu. | Foto: Dentsu Aegis Network

Bureaugruppen Dentsu fokuserer kræfterne på nye måder i en omorganisering, oplyser selskabet i en meddelelse.

Ændringerne betyder bl.a., at der bliver oprettet direktørposter for Dentsu Media Brands i Aarhus og København. De to poster bliver indtaget af hhv. Cecilia Jonasson og Kristian Kock, og de får ansvaret for bureauerne Dentsu X, Carat og Iprospect.

Samtidig skal arbejdet i højere grad tilrettelægges med Dentsus kunder i centrum.

"Formålet er at skabe en mere flad og agil struktur, hvor vi i endnu højere grad arbejder centreret omkring kunderne, deres projekter, ambitioner og mål. Det skaber rum til udvikling på tværs af kompetencer. Samtidig har vi centreret vores specialistfunktioner i kompetenceteams, som arbejder på tværs af vores bureauer," udtaler Ulrik Petersen, adm. direktør for Dentsu, i meddelelsen.

"Dette giver endnu mere plads til at dyrke fagligheden, som er essentiel for kvaliteten i kundeløsningerne. Samtidig sikrer vi, at alle fagligheder og discipliner kan komme i spil på kunden, uanset hvilket brand fagligheden kommer fra. Det er kunderne jo i virkeligheden ligeglade med."

Dentsu vil derudover sætter mere fokus på data og teknologi, og i spidsen for det område vil stå Morten Reimann Jensen.

Dentsu står bag bureauerne Dentsu X, Carat, Iprospect og Isobar, som altså fremover ikke har egne direktører.

Dentsu forkortede i efteråret sit navn fra det tidligere Dentsu Aegis Network.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs