Bureaugruppe slår nye streger i organisationen

Dentsu deler ansvaret for bureauer ud på to poster i hhv. København og Aarhus i en øvelse, der skal sætte kunderne mere i centrum.
Ulrik Petersen, adm. direktør, Dentsu. | Foto: Dentsu Aegis Network
Ulrik Petersen, adm. direktør, Dentsu. | Foto: Dentsu Aegis Network

Bureaugruppen Dentsu fokuserer kræfterne på nye måder i en omorganisering, oplyser selskabet i en meddelelse.

Ændringerne betyder bl.a., at der bliver oprettet direktørposter for Dentsu Media Brands i Aarhus og København. De to poster bliver indtaget af hhv. Cecilia Jonasson og Kristian Kock, og de får ansvaret for bureauerne Dentsu X, Carat og Iprospect.

Samtidig skal arbejdet i højere grad tilrettelægges med Dentsus kunder i centrum.

"Formålet er at skabe en mere flad og agil struktur, hvor vi i endnu højere grad arbejder centreret omkring kunderne, deres projekter, ambitioner og mål. Det skaber rum til udvikling på tværs af kompetencer. Samtidig har vi centreret vores specialistfunktioner i kompetenceteams, som arbejder på tværs af vores bureauer," udtaler Ulrik Petersen, adm. direktør for Dentsu, i meddelelsen.

"Dette giver endnu mere plads til at dyrke fagligheden, som er essentiel for kvaliteten i kundeløsningerne. Samtidig sikrer vi, at alle fagligheder og discipliner kan komme i spil på kunden, uanset hvilket brand fagligheden kommer fra. Det er kunderne jo i virkeligheden ligeglade med."

Dentsu vil derudover sætter mere fokus på data og teknologi, og i spidsen for det område vil stå Morten Reimann Jensen.

Dentsu står bag bureauerne Dentsu X, Carat, Iprospect og Isobar, som altså fremover ikke har egne direktører.

Dentsu forkortede i efteråret sit navn fra det tidligere Dentsu Aegis Network.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også