MediaWatch

PR- og kommunikationsbranchen eksporterer i stigende grad til udlandet

Sidste år eksporterede danske PR- og kommunikationsbureauer ydelser til udenlandske selskaber for mere end 400 mio. kr. Det er en stigning på over 20 pct. fra 2013, viser tal fra Dansk Erhverv.

Foto: Bidstrup Stine / Ritzau Scanpix

Salget af ydelser som kommunikationsstrategier og ledelsesrådgivning til private virksomheder uden for Danmarks grænser rundede for første gang 400 mio. kr. sidste år. Det viser nye tal fra Dansk Erhverv.

I 2018 eksporterede den danske PR- og kommunikationsbranche for 413 mio. kr. sammenlignet med 326 mio. kr. i 2013, hvilket svarer til en stigning på 21. pct. over fem år. Erhvervsorganisationen glæder sig over fremgangen og oplever, at flere bureauer begynder at fokusere målrettet på udlandet:

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs