MediaWatch

Brancheforening: Etiske regler er skarpe og dækkende

Formanden for PR-udvalget hos Kreativitet & Kommunikation mener, at de regler og kodekser, som kommunikationsbranchen arbejder indenfor, er gode nok.

Kresten Schultz Jørgensen | Foto: PR/Lead Agency

De etiske retningslinjer, som kommunikationsbranchen opererer indenfor, er, som de skal være, og er "såvel rigtigt skarpe som dækkende". Det siger Kresten Schultz Jørgensen, formand for PR-udvalget hos Kreativitet & Kommunikation til Markedsføring.

Meldingen kommer i kølvandet på Falck-sagen, hvor kommunikationsbureauet Advice rådgav Falck om, hvordan ambulanceoperatøren kunne sætte konkurrenten Bios, som Falck havde tabt et ambulanceudbud til i 2014 i Region Syddanmark, i et kritisk lys.

Espen Højlund, adm. direktør for Advice, sagde i går til Markedsføring, at der er brug for mere faste rammer om kommunikationsbranchens arbejde. Men de nuværende regler er faste nok, mener Kresten Schultz Jørgensen.

"Det står jo tindrende klart, at de anvendte metoder i Falck-sagen helt afgørende strider mod de etiske retningslinjer, som vi i PR-branchen under Dansk Erhverv i flere år har arbejdet under, og som også findes i Kreativitet & Kommunikation," siger han til Markedsføring.

Advice-direktør vil have mere faste rammer efter Falck-sag 

Brancheforening kalder Advice til møde om Falck-sagen 

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs