MediaWatch

Advice-direktør vil have mere faste rammer efter Falck-sag

Direktør for kommunikationsbureau, der er involveret i Falck-sagen, mener, at "der er brug for fastere rammer" – både for bureauet selv og branchen som helhed.

Espen Højlund, adm. direktør, Advice.

Espen Højlund, adm. direktør for kommunikationsbureauet Advice, der står centralt i den verserende Falck-sag, lufter tanker om mere faste rammer for kommunikationsbranchen. Det siger han i et interview med Markedsføring.

I sagen rådgav Advice ambulanceselskabet Falck, efter sidstnævnte havde tabt et udbud om ambulancekørsel til Bios i 2014. Efterfølgende forsøgte Falck med hjælp fra Advice at tilsværte konkurrenten.

Dansk Erhverv og Dansk Journalistforbund er gået i dialog om et etisk råd for kommunikationsbranchen på baggrund af sagen. Og Espen Højlund mener, det er en fin idé at lade kommunikationsbranchen omslutte af mere faste rammer.

"Det er nemt at lave paralleller til advokater, men så alligevel ikke for de arbejder i en meget mere struktureret verden. Hos os er både vores virkemåde og virkeområde mere flydende. Men jeg synes, uden at jeg kan komme det nærmere, at der er brug for fastere rammer. Vi skal have noget, der er mere forpligtende. Denne sag viser, at vi har brug for nogle hårdere mekanismer - hos os i Advice og i branchen," siger Espen Højlund til Markedsføring.

Efter Falck-sagen: Dansk Erhverv og DJ i dialog om etisk råd

Advice indskærper regler efter Falck-sagen

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere