MediaWatch

Kommunikationsbureau hyrer digitale kræfter

Kompas Kommunikation opruster med en stilling som chef for digitale og sociale medier, der bl.a. kommer med erfaring fra programmatisk annoncebureau.

Martin Meik er ny digital dirigent hos Kompas Kommunikation

Udvikling af digitalt indhold og kampagner fylder mere på bordet hos Kompas Kommunikation, der føjer en stilling til som head of digital og social. Det skriver bureauet i en pressemeddelelse.

Valget er faldet på Martin Meik, der får opgaven med at forbedre den digitale tilgang. Han kommer fra en stilling som forretningsudvikler hos det programmatiske annoncebureau Densou. Tidligere har han drevet sit eget marketingbureau, Klein-Rock, og før da bl.a. været en del af bureauet Rethink.

Hos Kompas får han ansvaret for bl.a.  kampagneplanlægning på digitale og sociale medier, medieindkøb, dataindsamling og søgeoptimering. 

”Sådanne opgaver løses typisk af digitale bureauer og mediebureauer, men med Martin får vi nu kompetencen inhouse på højt strategisk niveau. Dermed får vi fingeren langt mere på den digitale puls, og vi kan hele tiden forbedre effekten både ift. at skabe awareness og mere kommerciel call to action på vegne af vores kunder,” siger Bo Falsig, der er adm. direktør og partner i Kompas Kommunikation. 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs